fbpx
Sprzedaż kursów wstrzymana na kwiecień, zapraszamy do artykułów i na mailing.

Pokazy Iluzji – 7 Przewidywań Na 2020 r.

Pokazy Iluzji – 7 Przewidywań Na 2020 r.

5
(2)

10 marca 2020, wieczór

Jutro o 11:00 mam występ w Łęcznej, impreza w Urzędzie Miasta. Wszystko mam przygotowane, jest trochę zamieszania z tym koronawirusem.

11 marca 2020, rano

Dostaję SMS-a, że występ aktualny. W sumie dlaczego miałby nie być? Jadę do Łęcznej, występ udany. Po rozmowie z Paniami w sekretariacie jest jasne, że temat koronawirusa jest na topie. 

12 marca

Odwołane wszystkie występy na 30 dni. Z biegiem czasu do końca czerwca. Niektóre występy z września też są przekładane.

Jak będa wyglądały pokazy iluzji w dłuższej perspektywie? Koronawirus pokrzyżował plany każdemu. Co zrobił w środowisku iluzjonistów i co jeszcze może zmienić? Niżej moje 7 przewidywań. Jestem bardzo ciekaw Twoich przemyśleń w tej sprawie.

Pokazy iluzji - 7 przewidywań:

1. Brak występów na żywo do końca roku

Myślę, że trzeba się nastawić na jedno – nie będzie występów w 2020 r. A jeśli jakieś będą, warto potraktować to jako prezent. 

Czy zaprosisz iluzjonistę na urodziny swojego dziecka, gdy wszyscy chodzą w maseczkach? Czy raczej będziesz wolał w tym roku nie organizować urodzin lub zrobić je w formie on-line? Takie rozwiązania już się pojawiły i w Polsce Pan Magiczny jest prekursorem takich pokazów. 

Firmy będą miały duże problemy finansowe, a gałąź rozrywkowa jest ostatnią, którą będą chciały finansować. O wiele ważniejsza będzie produkcja, sprawy techniczne, cashflow i rozwój sprzedaży. Gdzie w tym wszystkim pokazy iluzji?

Istnieje szansa, że występy wrócą na jesieni ’20. Jednak jest to nadzieja i warto brać pod uwagę, że może być wtedy druga fala rozwoju wirusa. Wiele wesel z końca roku jest już przesuwanych na kolejny rok. Dlatego myślę, że warto być realistą i brać pod uwagę, że nie będzie występów do końca roku. Zostaną te dla rodziny i znajomych. Ewentualnie kota.

2. Powstaną nowe kursy i książki

Wielu iluzjonistów chce coś zrobić z wolnym czasem. Sam jestem tego przykładem. Dlatego myślę, że do końca roku powstanie kilka polskich kursów i książek dot. iluzji. Jest to w dużej mierze pozytywny znak, bo do tego czasu takie rzeczy powstawały bardzo rzadko.

Zawodowi iluzjoniści mają mało wolnego czasu. Jeśli występujesz 50-150 razy w roku i jeździsz po całej Polsce, jest to praca wykraczająca ponad standardowy wymiar pracy. Gdy masz wolną chwilę, wolisz popracować nad swoim materiałem, niż dzielić się swoją wiedzą. Szczególnie, że rynek jest bardzo wąski.

Jeśli chcesz podzielić się swoją wiedzą lub masz inny pomysł na ubranie swojej wiedzy i doświadczenia w seminarium, książkę lub kurs, napisz do mnie. Z chęcią pomogę Ci to zrobić w taki sposób, aby polskie materiały były możliwie jak najbardziej obszerne i oryginalne. Jest w Polsce kilkunastu iluzjonistów, którzy mogliby coś takiego zrobić. Myślę, że część osób wykorzysta tę szansę i stworzy coś swojego. 

3. Część iluzjonistów zmieni branże

Od magii ciężko jest się odkleić. Jak już się wejdzie w ten świat, będzie on częścią naszego życia. Jednak część osób, których występowanie było głównym źródłem utrzymania i nie mają oszczędności, będą w trudnej pozycji

Pokazy iluzji zostały wstrzymane na co najmniej pół roku. To jest fakt. A raczej moje przypuszczenie. To może spowodować, że będziesz musiał zacząć zarabiać w inny sposób. Nie ma w tym nic złego. Ostatnio czytałem, że Dai Vernon przez większość życia nie utrzymywał się z iluzji, a przecież to legenda w naszym świecie.

Istnieje spora szansa, że część iluzjonistów na pewien okres skoczy w bok, do normalnej pracy. Być może wrócą do iluzji jak sytuacja się uspokoi. Ale nadal może być lęk, że taka sytuacja może się powtórzyć. Czy będziesz w stanie powtórnie zaryzykować zawodu iluzjonisty? A może już się przebranżowiłeś, żeby przetrwać ten trudny czas? Może będziesz miał dwie prace – normalną i magiczną?

4. Lepszy repertuar

Dużo wolnego czasu, to nie tylko pisanie książek i tworzenie kursów. To przede wszystkim praca nad swoim materiałem. Za rok wrócisz do występów i gdzie wtedy będziesz? W tym samym miejscu? Czy może usprawnisz swój występ na tyle, że będzie on nie do poznania? Kiedy ostatnio miałeś czas na to, żeby dokładnie przeanalizować swój pokaz i każdy close-up’owy numer? 

Mam nadzieję, że ten punkt będzie dotyczył nas wszystkich. Że uczciwie siądziemy nad swoimi występami i będziemy je przerabiać i ulepszać. Może ktoś z nas stworzy swój autorski efekt? Chciałeś przygotować się na następną edycję Turnieju Iluzjonistycznego? Zrób to z całych sił, użyj do tego wszystkich swoich zasobów.

Prawdopodobnie drugi raz taka sytuacja się nie powtórzy. Będziemy występować, jeździć i robić swoje. A czasu będziemy mieli coraz mniej. Bo w końcu każdy numer działa. Ludzie się cieszą i reagują. Prawdopodobnie to jedyna taka szansa w życiu, żeby skupić się wyłącznie nad ulepszeniem swoich występów. Rozłożenie go na czynniki pierwsze, poprawa dykcji czy robienie występu do kamery. Obserwacja, analiza, wnioski. Kolejne nagrywanie. A do tego potrzeba czasu. Tak się składa, że teraz go masz.

5. Mniej kupowania nowych rekwizytów

Kryzys dotknie także nas. Skończy się kupowanie nowości, które świetnie wyglądają na Instagramie i przychodzą mailem w newsletterze z Twojego ulubionego sklepu. Będziemy musieli bazować na tym, co mamy. Kto teraz kupuje nowe rzeczy, żeby mieć fajny filmik? Jeśli już, to praktyczne rekwizyty. 

Magiczne sklepy też mogą mieć problem. Co nowość, to zakup. Co tydzień wypuszczany jest rekwizyt roku. Ile razy w to uwierzyliśmy? Myślę, że teraz będzie tego mniej. Nie będziemy kupować nowych rzeczy, ale dokładnie przeszukamy szafę w poszukiwaniu perełek, które leżą i się kurzą. Bo jednak coś nam w nich nie pasowało. Może warto jeszcze raz wziąć to pod lupę i sprawdzić? Może znajdziesz nowe zastosowanie starego rekwizytu?

Ważnym czynnikiem będzie wiedza. W jaki sposób występować, jak tworzyć poczucie magii i zachwytu? Zagraniczni iluzjoniści też wydają książki i to one mogą mieć największe wzięcie. W końcu jest czas, żeby przeczytać książkę po angielsku. A na rekwizyty zostanie włączona pauza.

6. Skupienie się na umiejętnościach

Mniejsza ilość rekwizytów do większa ilość umiejętności. Możesz wydać na rekwizyt 100 USD, a możesz też poświęcić 100 godzin i nauczyć się techniki, którą będziesz w stanie wykonać ten efekt bez rekwizytu. Myślę, że to będzie kolejny czynnik wyróżniający ten czas.

Kiedyś było takie video z polskimi iluzjonistami, na którym jednej osobie zadawano wiele krótkich pytań. Jednym z nich było: Rekwizyty czy umiejętności? I choć wiele osób woli używać rekwizytów, teraz będzie czas skupienia się na umiejętnościach. Żeby było jasne – nie widzę w rekwizytach nic złego. Jest to sposób, dzięki którym możemy wywoływać zachwyt. Wydaje mi się jednak, że to poszło za daleko i często zasłaniamy rekwizytami brak umiejętności.

Ile razy kupowaliśmy efekt, żeby dobrze wyglądał na video? A na żywo zostają gąbczaki, ambitna i znikająca butelka? Wierzę, że teraz skupimy się na umiejętnościach i zmienimy swoje występy. Nadal będziemy korzystać z rekwizytów, ale postawimy więcej uwagi na swoje skille.

7. Więcej magii w social media

Content marketing to hasło marketerów w 2019 r. Jest to marketing skoncentrowany na treści i wartości. Kucharz pokazuje jak gotować jajko, ogrodnik jak podlewać ogród. Jako iluzjoniści, naszą naturalną treścią jest magia. Korzystając z tego czasu, wiele magii będzie w social media.

Ta tendencja była widoczna jeszcze przed pandemią. Sporo iluzjonistów nagrywało filmiki na których pokazuje magię. Wcześniej to były dłuższe formy YouTube’owe, teraz są to krótkie video na Instagramie i TikToku. Nie każdy jest przekonany do tej formy i część osób to robi, część nie. Dla niektórych jest to forma reklamy, a dla niektórych magia powinna być pokazywana tylko na żywo. Dłuższe pokazy iluzji też się sprawdzają, ale prawie nikt tego nie robi. Dlaczego?

Myślę, że na przestrzeni miesięcy pojawi się sporo magii w Internecie. Będzie to jedyne miejsce, gdzie ludzie będą mogli zobaczyć jakiś efekt i powiedzieć: WOW. Jak dużo tego będzie? Nie wiem. Ale myślę, że będzie tego więcej, niż zwykle.

Podsumowanie

Czy jestem pewien, że te 7 punktów się sprawdzi? Pokazy iluzji będą odwołane do końca roku i część iluzjonistów zmieni zawód? Chciałbym, żeby tak nie było. Mam nadzieję, że w tych punktach się mylę. Jedno jest pewne – ten wirus każdemu z nas pokrzyżował plany.

Daj znać jakie Ty masz przypuszczenia i co myślisz o powyższych podpunktach!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o prezentowaniu iluzji, zostaw swojego maila. Co niedzielę dostaniesz krótki artykuł o tym, jak pokazywać efekty, żeby były najbardziej widowiskowe.

Możesz też zapisać się na darmowy kurs, podczas którego dowiesz się jak zostać iluzjonistą w 5 krokach!

Jeszcze chwilkę...

Dzięki za zaufanie!

Koniecznie potwierdź subskrypcję na swoim mailu i zostańmy w kontakcie!

Ponieważ działamy zgodnie z prawem, niżej przekazujemy Ci komplet informacji związanych z ochroną Twoich danych osobowych:

  • administrator danych osobowych: Iluzjonista Piotr Denisiuk, ul. Kolejowa 49, 05-220 Zielonka, NIP: 712-32-32-817,
  • cel przetwarzania danych: wysyłka newslettera,
  • odbiorca danych: dostawca systemu mailingowego MailerLite,
  • podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • dane będą przetwarzane przez czas funkcjonowania newslettera; po rezygnacji z otrzymywania newslettera dane będą nadal przechowywane w bazie w celu możliwości wykazania faktu i chwili udzielenia oraz wycofania zgody na wysyłkę newslettera,
  • dane zostaną przekazane do Litwy w związku z ich przetwarzaniem w systemie MailerLite; dostawca systemu MailerLite gwarantuje odpowiedni poziom ochrony danych osobowych,
  • masz prawo do: żądania dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celu wysyłki newslettera, wniesienia skargi do organu nadzorczego,
  • podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by otrzymywać newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *