fbpx

Mentalizm – Wywiad z Radkiem Hoffmanem (VIDEO)

Mentalizm – Wywiad z Radkiem Hoffmanem (VIDEO)

5
(2)

Mentalizm – Wywiad z Radkiem Hoffmanem

Mentalizm to dziedzina z pogranicza iluzji. Niektórzy ją definiują, inni nie.

Treść dzisiejszego artykułu będzie przede wszystkim w formie video, ale możesz też przeczytać o poruszanych tematach.

Nagranie trwa 20 minut i jest tam dużo wiedzy nt. błędów, tworzenia obrazków czy ujawniania informacji.

Mam nadzieję, że pomoże Ci to tworzyć jeszcze lepszy mentalizm!

Błędy

  1. Jednym z technicznych błędów jest stosowanie peekingu tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Jest to spotykane wśród osób początkujących, ale nie tylko. Kiedy mamy do podejrzenia jakąś informację, chcemy to zrobić jak najszybciej. A chodzi o to, żeby było to odpowiednio umotywowane i zgrane z Twoją choreografią. Ważne jest opóźnienie w czasie, które w głowie widza niszczy kropki pomiędzy zapisaniem informacji a jej podejrzeniem.

  2. Drugim częstym błędem jest skupienie się na technice zdobycia informacji, a nie na jej ujawnianiu. Bo wystarczy opanowanie kilku technik forsowania czy peekingu, żeby móc stworzyć dłuższy występ mentalny. I oczywiście techniki są ważne, ale w dojrzałym mentalizmie środek ciężkości powinien zostać przesunięty na ujawnianie informacji.

  3. Nie rozumiemy technik i ich potencjału. Dlaczego dana technika wygląda tak, a nie inaczej? Co jest w niej ważne, jak do niej podejść? Co można w niej ulepszyć? W programie Tajemnice Mentalizmu Radek dokładnie omawia zastosowane techniki i pokazuje, w jaki sposób je ulepszył. To otwiera głowę na nowe pomysły i klasyczne koncepcje. Zrozumienie słabych i mocnych stron każdej techniki i efektu pozwala na wyniesienie jej na poziom wyżej.

  4. Wpływy innych wykonawców na Ciebie. Chyba każdy to przerabiał, szczególnie na początku. Kiedy wchodzimy w nowy świat, szukamy inspiracji. Ta inspiracja często staje się wyznacznikiem doskonałości i czegoś nieosiągalnego. Jest to normalne na początku, ale później warto taką osobę zdjąć z piedestału i tworzyć swój styl i swoje podejście. Bo inaczej ciągle będziemy gonić króliczka, zamiast wyzwolić swój pełny potencjał.

Time Delay

Opóźnienie w czasie to zagadnienie, od którego wyszliśmy. Mentalizm w dużej mierze polega na prezentacji, a Time Delay to technika, która pozwala tworzyć fałszywe wspomnienia. To zagadnienie jest poruszone w efekcie Card Test z programu Tajemnice Mentalizmu. Rozdzielając jedną czynność inną aktywnością, rozbijamy ten obraz i możemy później czysto zasugerować, że stało się coś, co tak naprawdę się nie wydarzyło.

Ujawnianie informacji

Droga ujawnienia ma być fascynująca! To jest clue mentalizmu i coś, o czym trzeba pamiętać. Można robić występ, który opiera się na kopertach ze znakami zapytania. Ale można zrobić coś więcej. Włącz video w 8:40 i koniecznie posłuchaj historii Radka.

Oddziałuj na różne zmysły! Większość osób to wzrokowcy, ale nie każdy tak odbiera świat. Dlatego może warto włączyć muzykę do ujawniania? Zamiast powiedzieć, o jakimś utworze ktoś myśli, to może warto włączyć YouTube i z obu telefonów puścić ten utwór na raz? Pokazując ekran publiczności, oddziałujemy od razu na dwa zmysły. 

A może warto przygotować kartkę z przepowiednią zapisaną alfabetem Braille’a? I jeśli wśród widowni będzie osoba niewidoma, to wtedy z nią zrobić efekt? Pomyśl, jakie są możliwości zróżnicowanego ujawniania informacji!

 

Zrozumienie siebie

Kim jestem i co chcę przekazać moim widzom? 

To ważne pytanie, na które trzeba sobie odpowiedzieć. Dlaczego w ogóle im coś pokazujesz? Jaką masz intencję? Dlaczego akurat Ty? Jest to punkt, do którego często wracamy w rozmowach z Radkiem. Im większa świadomość, tym lepszy będzie Twój występ

Ciekawe obrazki

Tworzenie kompozycji to temat, który nie jest szczególnie znany iluzjonistom. To znaczy, jest znany z praktyki, ale większość kompozycji wygląda podobnie. Iluzjonista na środku, po lewej stronie walizka. Jak czegoś potrzebuje, to do niej sięga. Nie jest to złe, ale często nie jest przemyślane. Wiele osób nie robi tak dlatego, że to rozrysowało i przemyślało temat kompozycji, tylko dlatego, że robi tak większość. A może warto się zastanowić, czy ta walizka nie powinna stać bardziej z tyłu? Czy po lewej, czy prawej stronie? A może w ogóle nie potrzebuję walizki? 

Twórz zróżnicowane efekty z perspektywy widzów – jeden efekt z jednym widzem, drugi z dwoma widzami, trzeci z całą publicznością. Raz widz siedzi obok mnie i notuje, raz jest za mną, raz obok mnie. Obaj widzowie stoją oddzielnie, plecami do siebie, trzymają się za nadgarstki. Jak widzisz, możliwości jest wiele. Im więcej ciekawych obrazków będzie, tym będzie to dla widza bardziej interesujące.

Podsumowanie

Jak widzisz, poruszonych zagadnień jest sporo. Wywiad zdecydowanie warty przesłuchania i przemyślenia kilku tematów. 

A jeśli chcesz rozwinąć się w temacie mentalizmu, dołącz do programu Tajemnice Mentalizmu, który prowadzi Radek Hoffman. Więcej informacji poniżej:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.